JAK ZMNIEJSZYĆ STRES I POPRAWIĆ KONCENTRACJĘ ?

jak-zmniejszyc-stres

Praca, obowiązki, naglące terminy, napięta atmosfera i ciągła walka z czasem. To wszystko wywołuje stres i przemęczenie. W głowie kłębi się mnóstwo myśli nie pozwalających się skoncentrować. Zdarzają Wam się takie sytuacje? Ja właśnie teraz odczuwam to na własnej skórze. Mam teraz bardzo napięty okres w pracy, gonią mnie terminy, a rzeczy do zrobienia nie ubywa. Do tego nawarstwiło mi się kilka spraw, przez co zaczęłam odczuwać coraz większy stres. Jestem zabiegana i przemęczona, a w tym wszystkim trudno mi znaleźć czas na odpoczynek czy techniki relaksacyjne. Dlatego postanowiłam podzielić się z Wami dwoma bardzo szybkimi, doraźnymi sposobami, które pozwalają mi przetrwać ten trudny okres. Mam nadzieję, że przydadzą się również Wam.

Jakiś czas temu w  programie o zdrowiu widziałam bardzo fajną technikę oddechową pozwalającą zmniejszyć stres. Jako, że lubię testować takie rzeczy na sobie wypróbowałam ją przy pierwszej stresującej sytuacji. I bardzo mi się spodobała, bo od razu zauważyłam efekty w postaci wyciszenia i większego spokoju. Od tego czasu zaczęłam stosować tę metodę jako szybki sposób na pozbycie się stresu. Ta technika jest bardzo prosta i zajmuje zaledwie 2-3 minuty. Można ją stosować praktycznie wszędzie. Jak ją wykonać?

Ćwiczenie pozwalające zmniejszyć stres

  • usiądź wygodnie z prostymi plecami
  • lewą rękę połóż na lewe kolano
  • prawą ręką przytrzymaj prawą dziurkę w nosie
  • zrób wdech lewą dziurką nosa, a następnie zmień ręce i przyłóż palec do lewej dziurki nosa i zrób wydech prawą dziurką
  • trzymając palec na lewej dziurce nosa , zrób wdech prawą dziurką, a następnie przyłóż palec do prawej dziurki i zrób wydech lewą dziurką
  • teraz znowu wdech lewą dziurką i wydech prawą, później wdech prawą i wydech lewą
  • powtarzaj tak przez 2-3 minuty
  • skończ ćwiczenie wydechem przez lewą dziurkę nosa
  • na koniec zrób kilka wdechów i wydechów całym nosem, w swoim naturalnym rytmie

To ćwiczenie jest naprawdę skuteczne. Pozwala zrelaksować się i wyciszyć. Zmniejsza poziom stresu. Ta technika ma również za zadanie łagodzić bóle żołądka wywołane stresem.

Oprócz tej techniki, stosuję również drugą, która pozwala mi zmniejszyć stres i opanować nerwy, a także poprawić koncentrację.

Ćwiczenie na opanowanie nerwów i poprawę koncentracji

  • usiądź z wyprostowanymi plecami lub połóż się wygodnie
  • zrób głęboki wdech przez nos
  • następnie zrób głęboki wydech przez usta, starając się przy tym wypuścić całe powietrze nie tylko z płuc, ale też z brzucha (używając mięśni przepony)
  • dopiero w momencie, kiedy poczujesz, że pozbyłeś się już całego powietrza zrób wdech
  • zrób co najmniej po 10 takich wdechów i wydechów

Taki sposób oddychania sprawia, że pozbywasz się ze swojego organizmu dwutlenku węgla, a tym samym poprawiasz pobór tlenu i zwiększasz jakość krwi.

Ja osobiście uwielbiam to ćwiczenie. Ostatnio stosuję je zaraz po przyjściu z pracy. Ta prosta technika sprawia, że mój umysł wycisza się i rozjaśnia. Czuję się bardziej zrelaksowana i zarazem mam więcej energii.

Te dwa sposoby są świetną alternatywą dla zabieganych oraz dla tych, którzy nie potrafią przekonać się do medytacji czy innych technik relaksacyjnych. Opis tych ćwiczeń może wydawać się lekko skomplikowany, ale gwarantuję Wam, że są bardzo proste i z powodzeniem można je wykonać w 2-3 minuty.

 

Polecam Wam wypróbowanie tych technik na sobie. Dajcie znać czy się sprawdziły również u Was 🙂