DODAJ SOBIE ENERGII W DWIE MINUTY

jak dodać sobie energii

Macie nieraz wrażenie, jakby uszło z Was życie? Czujecie się zmęczeni, trudno Wam się na czymkolwiek skupić? Zastanawiacie się, jak dodać sobie energii? Jest bardzo prosta metoda, dzięki której w ciągu kilku chwil poczujecie przypływ sił. Wasz umysł rozjaśni się i nabierzecie energii do działania.

Jak dodać sobie energii?

Bardzo często nasz spadek energii i koncentracji jest wynikiem niewystarczającego dotlenienia organizmu. Pozostając w temacie oddychania i jego wpływu na nasze samopoczucie dzisiaj chciałabym podzielić się z Wami bardzo prostą techniką oddechową, którą stosuję od dłuższego czasu i która naprawdę działa. Jej wykonanie jest bardzo łatwe i zajmie Wam kilka chwilka.

Poniżej opis tej techniki:

1. Usiądź wygodnie na krześle i wyprostuj się
2. Weź bardzo głęboki wdech nosem, angażując również przeponę
3. Z całych sił wypuść powietrze ustami
4. Powtórz ćwiczenie minimum 7 razy.

To ćwiczenie można wykonywać również na stojąco, ale ja proponuję za pierwszym razem zrobić je na siedząco, ponieważ możecie poczuć lekkie zawroty głowy. Po kilkudziesięciu sekundach objawy ustąpią, a Wy zauważycie przypływ energii i chęci do działania.

Ja osobiście uwielbiam to ćwiczenie, bo można wykonać je w każdym miejscu, również w pracy. Jeśli jednak macie do dyspozycji kilka minut wolnego czasu możecie wykonać inną technikę:
1. Weź wdech ustami, zaczynając od przepony i pozwalając powietrzu powoli przemieszczać się do klatki piersiowej. Podczas wdechu licz do 6.
2. Zatrzymaj powietrze w płucach, licząc do 24
3. Powoli wypuszczaj powietrze ustami, licząc w tym czasie do 12.
4. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

Po tym ćwiczeniu podobnie jak po poprzednim przez chwilę możecie odczuwać zawroty głowy, by po chwili poczuć wzrost energii, poprawę koncentracji i wyostrzenie wzroku. Ta technika wykonywana dwa razy dziennie daje możliwość oczyszczenia organizmu z toksyn i dotlenienia mózgu. Dobrze wykonać to ćwiczenie w momencie, kiedy mamy ochotę, np. na słodycze, a nie chcemy ich jeść. Po jego wykonaniu łaknienie powinno się zmniejszyć, a zamiast tego nabierzecie energii do ruchu i ćwiczeń. Dużą zaletą tego ćwiczenia jest to, że usuwa złe samopoczucie po spożyciu zbyt dużej dawki alkoholu (w związku z tym, że ostatnio niewiele piję, tego akurat nie miałam okazji przetestować, ale jeśli ktoś z Was ją wypróbuje, chętnie się dowiem, czy naprawdę skutkuje 🙂 )

 

Polecam Wam wypróbowanie tych technik. Czasem wystarczy tak niewiele, żeby poczuć się lepiej.
Dajcie znać jak te techniki na Was działają. Jeśli macie jakieś inne metody na to żeby szybko dodać sobie energii piszcie, chętnie je poznam i wypróbuję 🙂