5 SPOSOBÓW NA JESIENNĄ CHANDRĘ

jesienna chandra

Dni są coraz krótsze, a wieczory coraz chłodniejsze. Do tego deszcz i świadomość nieubłaganie nadchodzącej jesieni. Słoneczne, upalne lato już za nami, a na kolejne trzeba będzie poczekać dobrych kilka miesięcy. Coraz mniejsza ilość słońca sprzyja spadkowi energii i obniżeniu nastroju. Jesienna chandra dopada wielu z nas. Co zrobić, żeby się jej nie dać?

Tak naprawdę nie trzeba dużo, wystarczą drobne działania, żeby poczuć się zdecydowanie lepiej.
Co zatem zrobić?

Postaw na ruch

Koniec lata nie powinien równać się zamknięciu w czterech ścianach i przyklejeniu nosa do komputera. Polska złota jesień bywa naprawdę bardzo piękna. Jednak trudno ją dostrzec siedząc w domu. Dlatego warto wyjść na spacer. Wybrać się do parku lub do lasu. Nacieszyć się widokiem kolorowych drzew i szumem opadających liści. Pamiętacie jaką frajdę te same liście dawały nam w dzieciństwie? Kiedy można było się w nich tarzać i obsypywać się nimi. Może warto na moment poczuć się tak jak wtedy.

Jesień to oprócz spacerów dobra pora na wycieczki rowerowe i bieganie. Jednak nie zawsze aura za oknem sprzyja tego typu aktywności. Wtedy zamiast siadać przed telewizorem lub laptopem warto poćwiczyć w domu lub wybrać się na siłownię/fitness/taniec. Nic tak nie poprawia nastroju jak endorfiny wywołane przez aktywność fizyczną.

Posłuchaj radosnej, energicznej muzyki

Kiedy za oknem szaro i ponuro automatycznie zaczynamy słuchać smutnych, przygnębiających piosenek. A to już pierwszy krok do załapania doła. Dlatego warto wyjść na przekór jesiennej aurze i posłuchać czegoś wesołego i energicznego. Nawet jeśli na początku wyda Ci się, że jest to niezgodne z Twoim nastrojem i pierwsza czy druga piosenka po prostu będzie Cię drażnić, gwarantuję Ci, że po kilku odsłuchanych utworach Twój nastrój się poprawi i nabierzesz więcej energii.

Przeczytaj książkę

Żadna pora roku nie sprzyja tak czytaniu, jak jesień. Kiedy za oknem szaro i ponuro nie ma nic przyjemniejszego, jak otulić się ciepłym kocykiem z kubkiem pysznej kawy lub herbatki i ulubioną książką. Wtedy bardzo łatwo można zapomnieć o aurze za oknem.

Zadbaj o siebie

Przygotuj sobie relaksującą kąpiel, zrób maseczkę, zajmij się swoim ciałem. To zdecydowanie poprawi Twój humor. Ubierz się ładnie, uczesz się, umaluj. Poczuj się atrakcyjnie. To doda Ci pewności siebie i wywoła uśmiech na Twojej twarzy, czego na pewno nie zrobi widok rozczochranej czupryny i rozciągniętego dresu.

Zaserwuj sobie zdrowy deser

Jesienią nachodzi nas coraz większa ochota na słodycze, której ulegamy zdecydowanie częściej niż latem. Jak to się kończy? Najczęściej wyrzutami sumienia. Warto zadbać o to, żeby i wilk był syty, i owca cała. Jest mnóstwo zdrowych deserów i ciast. Na blogach roi się od prostych, smacznych i zdrowych pomysłów na coś słodkiego. Warto poszukać czegoś dla siebie. A jeśli nie chce Ci się szukać mam dla Ciebie dwie proste i ekspresowe propozycje, które sama często wykorzystuję. Zrób sobie czekoladowy mus. Zblenduj 2 banany oraz awokado z 1-2 łyżeczkami kakao oraz kilkoma suszonymi daktylami. Pyszne, zdrowe i szybkie w wykonaniu. Coś co lubię:) A do picia polecam mleko, z ciemnym kakao i miodem. Zdecydowanie zdrowsza wersja kakao od tego sztucznie słodzonego. I o wiele smaczniejsza.

Jesienna chandra dopada większość z nas, ale nie warto się jej poddawać. Ja pokonuję ją na takie właśnie sposoby.

Jeśli macie inne metody walki z jesienną chandrą chętnie przeczytam o nich w komentarzach 🙂