JAK OPANOWAĆ STRES PRZED WAŻNYM WYDARZENIEM

sposoby na stres

 

Każdy z nas nieraz miewa w życiu stresujące sytuacje. Zdarzenia, które są dla nas ważne, do których się przygotowujemy i które napawają nas ogromnym lękiem. Boimy się tego, czy sobie poradzimy, czy wszystko się uda, czy dobrze wypadniemy. Taką sytuacją może być rozmowa kwalifikacyjna, trudny egzamin, przeprowadzenie spotkania biznesowego i wiele innych.

Dzisiaj przedstawię Wam krótkie ćwiczenie, pochodzące z NLP, dzięki któremu będziecie mogli zmienić nastawienie do przyszłej sytuacji, której się boicie. Pozwoli Wam nabrać więcej pewności siebie, zmniejszyć stres i nabrać przekonania, że wszystko pójdzie dobrze.

Do wykonania tego ćwiczenia będzie potrzebna odrobina przestrzeni i kartka papieru. Poniżej opis poszczególnych kroków:

  1. Weź kartkę papieru i napisz na niej nazwę wydarzenia, którego się boisz oraz jego datę (jeśli nie znasz dokładnej daty możesz zapisać w przybliżeniu – np. nazwę miesiąca)
  2. Połóż tę kartkę na podłodze w odległości kilku kroków od siebie (kartka symbolizuje wydarzenie, którego się boisz)
  3. Stań w punkcie początkowym, spójrz na kartkę i pomyśl o tym wydarzeniu, które Cię czeka. Zastanów się co czujesz? Czego się boisz? Jak wyobrażasz je sobie na chwilę obecną?
  4. Daj sobie chwilę i przejdź w kierunku kartki. Przystań na chwilę na niej i zrób krok za kartkę. Zatrzymaj się w tym miejscu i zamknij oczy. Teraz wyobraź sobie, że jesteś już po tym stresującym wydarzeniu i wszystko się udało. Zobacz oczami wyobraźni siebie pełnego dumy i radości z tego, jak dobrze Ci poszło. Usłysz, jak inni Ci gratulują, zobacz podziw na ich twarzach. Poczuj tę radość, zadowolenie i ulgę, że masz już to za sobą. Uśmiechnij się do siebie, że tak dobrze Ci poszło.
  5. A teraz otwórz oczy i wróć do punktu początkowego omijając kartkę.
  6. Powtórz to ćwiczenie 7 razy.

Żeby wzmocnić ten pozytywny stan i wiarę w powodzenie warto wykonywać te ćwiczenie przez 21 dni. To pozwoli przeprogramować umysł tak, żeby uwierzył w to, że wszystko pójdzie tak, jak to sobie zwizualizowałeś. Dzięki temu ograniczysz swój lęk przed porażką i stres związany z tą sytuacją. Zamiast tego nabierzesz więcej pewności siebie i przekonania, że wszystko się uda.

 

Ze swojego doświadczenia wiem, że jeśli użyje się wizualizacji i naprawdę uwierzy się w to, że będzie tak, jak to sobie wyobraziliśmy, tak właśnie się dzieje. Dlatego jeśli czeka Was jakieś ważne wydarzenie, które napawa Was lękiem, polecam wykonanie tego ćwiczenia.

Jeśli się go podejmiecie dajcie znać w komentarzach, czy przyniosło rezultaty.