ZMIANA NASTAWIENIA #8 ZACZYNAJ DZIEŃ POZYTYWNIE

jak-miec-dobry-dzien

Jak wygląda Twój poranek? Czy jest spokojny, a może pełen nerwów i pośpiechu? Bo oczywiście wstałeś 15 minut za późno i nie masz już czasu zjeść śniadania. Spoglądasz na swoją zaspaną twarz i zastanawiasz się czy w ogóle jesteś w stanie coś dzisiaj ze sobą zrobić? Na domiar złego okazuję się, że wszystkie sensowne ubrania są wygniecione, a Ty już nie masz czasu ich wyprasować. Więc zakładasz pierwsze lepsze wyprasowane ciuchy i wybiegasz z domu w nędznym humorze. Teraz wiesz, że skoro od rana wszystko idzie jak po grudzie to cały dzień też się tak zapowiada.

Zdarzają Wam się takie poranki? Mnie niestety czasem się zdarzają. No może z tą małą różnicą, że staram się, żeby to, że dzień zaczął się nie do końca po mojej myśli nie wpływało na mój humor i nastawienie na resztę dnia.

Niestety w powiedzeniu, jaki poranek, taki cały dzień jest sporo prawdy. Sama doskonale wiem, że kiedy zaczynam dzień w pośpiechu, jestem w ciągu dnia zdecydowanie bardziej podenerwowana, niż kiedy mój poranek jest spokojny.

Podobnie jest z nastawieniem. Jeśli zaczniemy dzień od nerwów i negatywnych myśli, trudno będzie nam zmienić je w ciągu dnia. To działa na zasadzie kuli śniegowej, która rzucona rano zaczyna się toczyć, aż staje się większa i większa.

Dlatego właśnie rano warto wykonać małą pracę nad sobą, po to, żeby cały dzień był lepszy.

Jak mieć dobry dzień?

  • Po pierwsze nie zaczynaj dnia od nerwów i pośpiechu. Postaraj się wstać 10 minut wcześniej niż zazwyczaj po to, żeby móc na spokojnie, bez nerwów zacząć dzień
  • Spójrz w lustro i zamiast narzekać, że znowu źle wyglądasz uśmiechnij się i powiedz swojej zaspanej twarzy „Dzień dobry”
  • Poranek to dobry czas, żeby wypowiedzieć swoje afirmacje. Rano umysł jest bardziej chłonny i wszelkie pozytywne zdania o wiele łatwiej dotrą do Twojej podświadomości. Możesz również powiesić sobie listę z afirmacjami na ścianie, albo np. na wewnętrznych drzwiach w szafie po to, żeby codziennie rano je widzieć i móc kilka razy przeczytać. Ten zabieg da Ci pozytywnego kopa na cały dzień
  • Spróbuj wygospodarować co najmniej 5-10 minut na poranną medytację
  • Postaw na ruch – najlepiej taki na świeżym powietrzu. Wystarczy krótki spacer (na przykład w drodze do pracy), żeby nabrać energii, rozjaśnić umysł i nastroić się pozytywnie 🙂
  • Podziękuj za to, że możesz się cieszyć kolejnym dniem i pomyśl o kilku rzeczach, za które jesteś wdzięczny. Możesz zastosować również ścieżkę wdzięczności
  • Nie czytaj ani nie oglądaj wiadomości. Czy słuchanie o wypadkach, wojnach lub innych negatywnych rzeczach, jakie dzieją się akurat na świecie w czymkolwiek Ci pomoże? Absolutnie nie. Jeśli będzie działo się coś bardzo ważnego, co mogłoby mieć wpływ na Twoje życie i tak się o tym dowiesz. Natomiast bombardowanie się od samego rana negatywnymi wiadomościami sprawi tylko, że poczujesz się gorzej
  • Nie skupiaj się na tym, że masz dziś do zrobienia rzeczy, których tak bardzo nie lubisz. Samym myśleniem i tak ich nie wykonasz. A tylko nabierzesz jeszcze większej niechęci i prawdopodobnie będziesz próbował odłożyć je na jak najpóźniej. Zamiast tego spróbuj pomyśleć o tym, jak poczujesz się, kiedy już zrobisz to, na co tak bardzo nie masz ochoty. Jaką poczujesz satysfakcję, że masz już to z głowy? Gwarantuję, że zabierzesz się za to o wiele szybciej i samo wykonanie nie będzie wcale tak złe, jak Ci się wydawało. Wiem to z własnego doświadczenia 😉

„Przyzwyczaj się do tego, aby każdego dnia oczekiwać przyjemnej niespodzianki, a wtedy rzadko się ona nie spełni”. Peale

A jak wyglądają Wasze poranki? 😉